Moduł Płace
Moduł płace obejmuje oprócz wszystkich czynności związanych z naliczaniem wynagrodzeń dla pracowników również obsługę w zakresie ubezpieczeń społecznych a więc w szczególności ustalanie praw do świadczeń z ubezpieczeń społecznych i wysokości tych świadczeń, a także rozliczenia z ZUS.
Wynagrodzenia
- stworzenie bazy danych płacowych pracowników klienta, naliczanie wynagrodzeń pracowników, z uwzględnieniem premii i nadgodzin oraz innych dodatków i potrąceń stosownie do indywidualnej specyfiki rozwiązań płacowych u klienta (w tym urlopów, zwolnień chorobowych, zasiłków, składek na fundusz pracy, ubezpieczenie społeczne i zdrowotne, zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych) stosownie do wiążących klienta postanowień umów, przepisów prawa, regulaminów pracy i wynagradzania.
- rozliczenia z ZUS
- sporządzanie odcinków płacowych dla każdego pracownika,
- sporządzanie druków ZUS RMUA dla każdego pracownika,
- sporządzanie przelewów i przekazywanie wynagrodzeń pracowniczych na wskazane rachunki bankowe,- sporządzanie przelewów składek na rzecz urzędów państwowych (ZUS, US) i innych instytucji,
- sporządzanie i przesyłanie do ZUS odpowiednich miesięcznych deklaracji rozliczeniowych, imiennych raportów miesięcznych, składek pracowników klienta,
- rozliczenia podatku dochodowego od osób fizycznych
- sporządzanie rocznych informacji o dochodach (PIT-11, PIT-8B),
- sporządzanie rocznego obliczenia podatku (PIT-40),
- inne czynności związane z wynagrodzeniami, a w szczególności:
- przygotowywanie informacji o wynagrodzeniach niezbędnych do sporządzenia zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu dla pracowników lub wystawianie tych zaświadczeń,
- przygotowywanie ustalonych w umowie raportów i zestawień płacowych przydatnych w bieżącym zarządzaniu firmą,
- pomoc przy inspekcjach i kontrolach z ZUS, Państwowej Inspekcji Pracy lub Urzędu Skarbowego oraz pomoc w załatwianiu spraw pokontrolnych, a w szczególności przy sporządzaniu wyjaśnień odpowiedzi odwołań itd,
- ponoszenie odpowiedzialności przed klientem w zakresie prawidłowości sporządzania list płac klienta, naliczania i pobierania składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne, zaliczek na podatek dochodowy i naliczania innych składników,
- bieżąca współpraca z klientem w zakresie objętym umową, przechowywanie dokumentacji płacowej klienta w miejscu bezpiecznym, strzeżonym, zapewniającym jej poufność lub organizacja takiego miejsca w siedzibie klienta lub w innym wskazanym przez niego miejscu, na podstawie odrębnej umowy pomoc przy formułowaniu zakładowych przepisów płacowych (regulaminu wynagradzania, regulaminy pracy), a także motywacyjnych systemów wynagradzania.
- Poszczególne punkty oferty mogą zostać zmodyfikowane stosownie do potrzeb i indywidualnych wymagań klienta.